Małe co nie co o podróżach i turystyce. Przede wszystkim linie lotnicze pasażerskie. Kto nie lubi latać samolotem.
Kategorie: Wszystkie | Lotniska | Podróże | Przewoźnicy
RSS
niedziela, 20 lipca 2014

Air FranceUsiąść w prywatnym odrzutowcu, odlecieć na czas i bez żadnych ograniczeń. Air France oferuje swoim klientom La Premiere z przyłączami w Paris-Charles de Gaulle nowy sposób podróżowania, który jest szybszy i łatwiejszy. Ekskluzywna forma z wyjazdem do miejsca przeznaczenia z dbałością o szczegóły stanowi wyjątkową ofertę.

Air France w partnerstwie z Wijet, oferuje nową gamę prywatnych usług. Usługa ta jest przeznaczona wyłącznie dla pasażerów w Paris-Charles de Gaulle, przed lub po podróży na lotach długodystansowego w kabinie La Premiere i ich towarzysze podróży podróżujących w kabinie biznesowej. 
Podróż jest całkowicie na zamówienie, od wyjazdu klienta do ich przybycia na miejsce przeznaczenia, w tym zoptymalizowany czas połączenia na lotnisko Paryż-Charles de Gaulle.

Prywatne usługi obsługiwane przez Wijet Cessna Citation Mustang który może dotrzeć na lotniska we Francji, w Europie w ciągu dwóch i pół godziny z Paryża.

Procedury odlotu są uproszczone. Nie ma żadnych formalności zameldowania.
Na pokładzie, wybór napojów alkoholowych i bezalkoholowych, wybór ekskluzywnych ciast francuskich w czasie lotu. Codzienne gazety, czasopisma, ekran dotykowy telefon i bezpłatne usługi satelitarne. 

Jest to jedna z największych linii lotniczych świata, która jako jedna z dwóch korzystała z samolotów ponaddźwiękowych Concorde. Macierzystym portem jest lotnisko w Roissy pod Paryżem. Flota Air France składa się z około 250 samolotów.

W 2004 roku z połączenia francuskich linii Air France i holenderskich KLM powstał holding. Rocznie przewozi 77 milionów pasażerów i jest w posiadaniu 573 samolotów, które codziennie lądują w 103 państwach.


Tagi: air france
08:41, archi-polis , Przewoźnicy
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 14 lipca 2014

Grupa Airbus rozpoczęła A330 i A330-800neo-900neo, dwóch nowych członków swojej rodziny, która będzie zawierać silniki Rolls-Royce Trent 7000 najnowszej generacji aerodynamiczne udoskonalenia i nowe funkcje kabiny.

Korzystających z bezkonkurencyjne ekonomii, wszechstronność i wysokiej niezawodności A330, A330neo zmniejsza zużycie paliwa o 14% w siedzeniu, co czyni go najbardziej opłacalnym, średniego zasięgu samolotem zasięg. Oprócz większych oszczędności paliwowych, A330neo operatorzy będą korzystać z wzrostem odległości do 400 mil morskich. Dostawy A330neo rozpocznie się w Q4 2017. 


A330 jest bardzo ważnym czynnikiem marża dla grupy. Jest to również jeden z najbardziej niezawodnych samolotów komercyjnych i efektywny kiedykolwiek. Klienci, kocham to. Dzięki naszej decyzji do ponownego silnika samolotu, będziemy trzymać A330 lecącego wysoko na wielu więcej latach. 


A330neo zapewnia to optymalne rozwiązanie dla linii lotniczych na całym świecie, którzy chcą zmniejszyć zużycie paliwa i kosztów eksploatacji, oferując komfort najlepszy w swojej klasie do swoich pasażerów.

Widzimy duży potencjał rynkowy dla A330neo i podobnie jak jego wiodącym na rynku mniejszej siostrze, z A320neo, jesteśmy pewni że nowy samolot będzie sukcesem w segmencie średniego zasięgu. 

Tagi: airbus
20:08, archi-polis , Przewoźnicy
Link
wtorek, 27 maja 2014

Majestatyczne sterowce to jedne z najciekawszych maszyn w historii lotnictwa. Czym są, jak działają, do czego są wykorzystywane? Przyglądamy się burzliwym dziejom „latających cygar”.

Choć najpopularniejszym twórcą sterowców był Ferdynand von Zeppelin – niemiecki arystokrata, zmarły w roku 1917 to nie był on pierwszym inżynierem, który wykorzystał charakterystyczną konstrukcję.  Już w połowie XIX wieku wyposażone w śmigło balony wzbijały się w przestworza. Nie były to jednak maszyny w pełni dopracowane; w latach siedemdziesiątych owego stulecia wielu wynalazców głowiło się nad udoskonaleniem konstrukcji. Byli wśród nich Joseph Spiess i wspomniany już Zeppelin. Z dwojga konkurentów to właśnie ten drugi odniósł sukces, tworząc „latające cygaro” z podwieszoną gondolą dla załogi i podróżnych. Jego projekt był tak dobry, że wszystkie sterowce zwykło nazywać się od tej pory „zeppelinami”.

Zeppelin zrewolucjonizował branżę lotniczą, tworząc sztywną, trwałą konstrukcję statku powietrznego, stanowiącego przeciwieństwo balonów wykonanych z plastycznych materiałów. Szkielet sterowca powleczony był wytrzymałym materiałem, mieścił zaś wypełnione lekkim gazem komory, dzięki którym mógł unieść duże obciążenie. Dzięki zamontowaniu silnika i steru, pojazdem można było precyzyjnie manewrować. Nie była to najszybsza latająca maszyna, lecz z pewnością jedna z najbardziej efektownych.

Bilety na przeloty sterowcami stawały się coraz popularniejsze w latach trzydziestych, gdy samoloty nie mogły jeszcze pochwalić się zbyt dobrymi osiągami, ani nie oferowały równie wygodnych warunków podróży. Już wkrótce :cygara” miały jednak odejść w zapomnienie. Katastrofa modelu LZ-129, ochrzczonego mianem „Hindeburg”, wstrząsnęła opinią publiczną i przyczyniła się do szybkiego wycofania sterowców ze służby. W rzeczywistości nie była to tragedia o rozmiarach porównywalnych z wypadkami samolotów pasażerskich. Większość podróżnych przeżyła, a wiele ofiar zginęło w wyniku paniki i wzajemnego tratowania się przez uciekających pasażerów. Można jednak podejrzewać, że nawet gdyby Hindenburg bezpiecznie zakończył swój rejs do Ameryki, już wkrótce zostałby usunięty w cień na rzecz coraz szybszych i większych samolotów.

Wbrew pozorom sterowce do dziś mają wiele rozmaitych zastosowań; wykorzystywane są zwłaszcza w celach wojskowych, jak i przez instytuty meteorologiczne. Na Zachodzie popularne jest korzystanie zeppelinów w celach reklamowych, a w niektórych częściach świata świadczy się także krajoznawcze loty pasażerskie. 

14:38, archi-polis , Podróże
Link
piątek, 09 maja 2014

linie Singapore AirlinesHistoria Singapore Airlines sięgają 1 maja 1947 roku, kiedy Malayan Airways Limited (MAL) Konsul wystartował z lotniska Singapur Kallang na pierwszy z trzech zaplanowanych lotów tygodniowo do Kuala Lumpur, Ipoh i Penang.

Oznaczało to szybsze i wygodniejsze, loty, oraz rozszerzenie usług do Indonezji, Wietnamu, Birmy (obecnie Myanmar), North Borneo (Sabah) i Sarawak. Napoje na pokładzie lepsze od oryginalnego termosu z wodą z lodem, ciastka i wędliny oraz wybór gorących i zimnych napojów oraz napojów alkoholowych obsługiwanych przez hostessy. Znane jako kobiety pursers.

Więcej nowych samolotów zostało dodane do floty w 1950 i 1960. Wśród nich były DC-4 Skymaster, Vickers Viscount, Lockheed Super Constellation, Bristol Britannia, Comet IV i Fokker F27. 16 września 1963 przewoźnik stał się znany jako Malaysian Airways Limited. W maju 1966 roku przekształcił się Malaysia-Singapore Airlines (MSA). Z kolei w 1968 roku, po raz pierwszy, osiągnięto roczny dochód w wysokości 100 milionów dolarów. Sarong jednolitego kebaya dla dziewczyn Singapur, zaprojektowane przez francuskiego projektanta mody Pierre Balmain, został wprowadzony i trzy B707s zostały dodane do floty.  W 1969 roku linie zakupiły samolotów pięć B737-100s.

W dniu 2 czerwca 1971 r., pierwszy lot MSA transkontynentalny wyruszył do Londynu. W 1972 roku, MSA podzieliło się dwa nowe podmioty Singapore Airlines oraz Malaysian Airline. Na resztę dekady poświęcono na rzecz wzrostu i konsolidacji nowo powstałego Singapore Airlines. Flota została rozszerzona o B747s, B727s i DC10s. Aby zapewnić efektywne usługi naziemne w Paya Lebar lotniska, spółki zależnej została powołana Singapore Airport Terminal Services.

Pierwszy samolot Singapore Airlines A300 Superbus wszedł do użytku w lutym 1981 roku, a pierwszy B747-300 w maju 1983 roku. Pierwszy B757 i pierwszy A310-200 przybyły w listopadzie 1984 roku. W 1989 roku, Singapore Airlines jako pierwsza linia lotnicza wprowadziła samoloty B747-400 na komercyjnych lotach przez Pacyfik. Tradewinds, Singapore Airlines spółka zależna, stała się drugą linią lotniczą Singapuru w lutym 1989 roku. 

Singapore Airlines rozpoczęła działalność od nowego terminala 2 na Singapore Changi Airport w dniu 22 listopada 1990. We wrześniu 1998 Singapore Airlines wyznacza nowe standardy w dziedzinie transportu lotniczego, odsłaniając nowy pakiet produktów i usług o wartości S 500.000.000 dolarów we wszystkich trzech klasach podróży, oferując klientom wyższe standardy obsługi na ziemi i nowych poziomów komfortu, kuchni i rozrywki.

W lutym 2004 roku Singapore Airlines zainaugurowała swój pierwszy samolot A340-500, ustanawiając rekord najdłuższego na świecie lotu non stop z Singapuru do Los Angeles. Przewoźnik poprawił rekord zaledwie kilka miesięcy później, w czerwcu 2004 roku na trasie do Nowego Jorku.  W październiku 2006 Singapore Airlines uruchomiła kompleksowy pakiet nowych produktów. Kabiny zawierające największy na świecie pierwszej i biznes klasy płaskie siedzenia. W 15 października 2007 r. Singapore Airlines odebrały pierwszy na świecie A380 w siedzibie Airbusa w Tuluzie. Jako pierwsza linia lotnicza działała z Changi Airport Terminal 3 w styczniu 2008 roku. Przewoźnik obsługuje obecnie z obu terminalu 2 oraz terminalu 3. W maju 2008 zapisały się w historii ponownie jako pierwszy przewoźnik obsługujący wszystkie loty na najwyższym poziomie między Azją i USA. Trzy miesiące później, w sierpniu 2008 roku, linie lotnicze wprowadziły all-Business Class na lotach non stop do Los Angeles. W 21 stycznia 2009 linie otrzymały pierwszy z 19 nowych samolotów A330-300 w Tuluzie. Samolot jest skonfigurowany w układzie dwóch klas, z 30 nowych miejsc w klasie biznes oraz 255 miejsc klasy ekonomicznej. Materiał opracowany za serwis turystyczny

Zaglądnij na Facebook

Singapore Airlines posiada nowoczesną flotę 105 samolotów. Od 1 października 2011 r. średni wiek aboru wynosi sześć lat i cztery miesiące - co czyni go jednym z najmłodszych i najbardziej ekonomiczne przewoźników pasażerskich na świecie.

07:56, archi-polis , Przewoźnicy
Link
sobota, 26 kwietnia 2014

Swiss ECARF

Swiss Air stał się pierwszym przewoźnikiem lotniczym " Przyjazny dla alergików".
W maju Swiss wprowadzi szereg produktów zaprojektowanych w celu zwiększenia komfortu podróży dla alergików. Innowacje te obejmują nową alternatywę ( laktozy i glutenu ) żywności i napojów wraz ze zmianami wnętrza kabiny.

Swiss Air podjął współpracę z Europejskim Centrum Fundacji Badań Alergii (ECARF) w celu zaoferowania swoim pasażerom jeszcze bardziej zindywidualizowanych usług.

Na pokładzie wszystkie samolotów Swiss będą bezglutenowe posiłki i napoje, wolne od laktozy, krem do kawy oraz popularnej szwajcarskiej czekolady .
W zależności od długości lotu pasażerowie z alergią lub innych nietolerancjami mogą ponadto liczyć na specjalne przekąski (batony, jogurt lub ciasta ).

Obecnie alergicy będą mogli zamawiać specjalne posiłki dostosowane do ich potrzeb we wszystkich klasach siedzących na długodystansowych lotach w klasie biznes w Europie do 24 godzin przed planowanym odlotem.

Z USA Swiss oferuje loty długodystansowe do Szwajcarii w pierwszej klasie, biznes, oraz ekonomicznej z Bostonu, Chicago, Nowego Jorku, Newark, Miami, Los Angeles i San Francisco.
Wprowadzane są zmiany dla alergików w samych kabinach. Pierwsza i biznes klasa oferuje poduszki wypchane materiałami syntetycznymi jako alternatywa dla wersji z puchem.

Swiss zaprzestaje stosowania w kabinie dekoracyjnych kwiatów i odświeżaczy powietrza, które mogą powodować podrażnienie nosa i gardła. W toaletach używa się  mydeł, które są łagodne dla skóry.
To pierwsza linia lotnicza na świecie, która spełnia kryteria ECARF dla przyjaznych linii dla alergików. W rezultacie linie może teraz umieścić etykietę ECARF w swojej gamie produktów.

Korzystając z okazji zapraszamy na stronę www.autokarowe-bilety.com.pl

Tagi: Swiss Air
10:35, archi-polis , Przewoźnicy
Link
niedziela, 16 marca 2014

linie FlynasFlynas ( dawniej Nasair ) rozwija się na arenie międzynarodowej z przelotami do Europy i Azji z nowymi samolotami Airbus A330. Linia lotnicza wydała to oświadczenie na temat nowych usługi będą to połączenia lotnicze Airbus A330 zarówno na lotnisko Londyn (Gatwick ) (8 kwietnia ) oraz do Manchesteru ( 2 maja).

Flynas narodowy przewoźnik i pierwszy saudyjska tania linia lotnicza , został uruchomiona w 2007 roku z 19 samolotami i wykonująca loty do 30 miejsc docelowych krajowych i międzynarodowych . Silny wzrost linii lotniczej świadczy fakt , że dziś Flynas funkcjonuje obsługuje 950 lotów tygodniowo na 88 trasach krajowych i międzynarodowych. W sumie Flynas obsługuje ponad 12 mln.

Flynas ogłosił rozpoczęcie bezpośrednich lotów z Dżudda do Londynu i Manchesteru, dwóch pierwszych miejsc w Europie na zaprezentowanie się na jego ambitnego programu globalnego lotów. Loty będą realizowane trzy razy w tygodniu, aby zarówno w brytyjskiej stolicy i północnej części miasta Manchester oferuje łatwy dostęp do całego kraju.

Ostatnio Flynas poczyniła znaczące inwestycje na zwiększenie swojej floty poprzez dodanie samolotów Airbus A330 i modernizację swojej oferty.

Wszystkie loty międzynarodowe Flynas będą działać z hubu w Jeddah w Arabii Saudyjskiej. Towarzystwo lotnicze niedawno ogłosiło uruchomienie bezpośrednich lotów do Kuala Lumpur, Malezja ( rozpoczynający się 6 kwietnia ) i Dżakarty w Indonezji. Inne miejsca w ramach programu obejmują Paryż we Francji, Karachi, Pakistan i Casablanca, Maroko.

Linia zatrudnia ponad 750 pracowników. Flynas jest jednym z czterech głównych działów krajowych usług lotniczych ( NAS Holding) , która powstała w 1999 roku , kiedy Program współwłaścicieli Jet został wprowadzony. 

źródło: www.flynas.com 

 

20:28, archi-polis
Link
piątek, 07 marca 2014

RyanairRyanair otworzył swoją drugą belgijską bazę na brukselskim lotnisku Zaventem z czterema samolotami mogącym zaoferować dziesięć nowych połączeń lotniczych, zapewniając do 1,5 mln pasażerów rocznie.

Tani przewoźnik spowoduje utrzymanie 1500 miejsc pracy w Brukseli na lotnisko Zaventem.
Ryanair z przyjemnością otworzy swoją nową bazę na brukselskim lotnisko Zaventem , oferując dziesięć ekscytujących tras do Alicante , Barcelony, Ibizy, Lizbony, Malagi, Palma de Mallorca, Porto, Rzymu , Walencji i Wenecji które dostarczają ponad 1,5 mln pasażerów i utrzymaja ponad 1500 miejsc pracy.

Dziesięć nowych tras z Zaventem z codziennymi częstotliwościami są idealne dla pasażerów biznesowych i rodzin rezerwuje wakacje letnie i klienci mogą również korzystać z najnowszych ulepszeń obsługi klienta Ryanair w tym przeznaczonego do siedzenia oraz w korzystania z przenośnych urządzeń elektronicznych na całym ich locie z dalszych ulepszeń określonych.

Lotnisko znajduje się częściowo w Zaventem, częściowo w obszarze Diegem z Machelen a częściowo w Steenokkerzeel, we Flandrii w Belgii. 

Lotnisko otrzymało tytuł najlepszego lotniska w Europie przez Airports Council International w 2005 roku. Mimo, że było kilka lat temu, poziom usług nie uległa zmianie, a przestronne i nieskazitelnie czyste lotnisko to prawdziwa przyjemność. 

Tagi: ryanair
17:39, archi-polis , Lotniska
Link
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6