Małe co nie co o podróżach i turystyce. Przede wszystkim linie lotnicze pasażerskie. Kto nie lubi latać samolotem.
Kategorie: Wszystkie | Lotniska | Podróże | Przewoźnicy
RSS
piątek, 21 lutego 2014

McDonnell Douglas samolotyJames Smith McDonnell być może nie znasz tej osoby, ale wiesz, czym zajmuje się firma o nazwie McDonnell Douglas. Ogromna korporacja produkująca jedne z najczęściej wykorzystywanych samolotów na świecie nie mogłaby powstać, gdyby nie pewien niepozorny pan o sympatycznym uśmiechu. James Smith McDonnell urodził się w USA w roku 1899, w mieście Denver, leżącym na terenie stanu Colorado. Był synem handlarza bawełną; pracowitym i patriotycznym chłopcem, który w nastoletnim wieku walczył na frontach pierwszej wojny światowej. Po powrocie do domu podjął naukę na słynnym uniwersytecie Princeton - interesowały go zagadnienia związane z fizyką. Kontynuował studia na uniwersytecie Massachusetts, jednocześnie szkoląc się jako pilot w rezerwie amerykańskiej armii. Dwie pasje - nauka i latanie - sprawiły że zajął się konstruowaniem samolotów.W latach II wojny, w 1943, rozpoczęto projektowanie samolotu McDonnell FH-1 Phantom, który był pierwszym amerykańskim samolotem pokładowym z napędem odrzutowym, wykorzystywanym przez marynarkę. W samolocie tym z powodzeniem zastosowano układ silników umieszczonych w skrzydłach obok centralnej, dolnej części kadłuba, z dyszami wylotowymi wysuniętymi poza płaty skrzydeł. Zanim do tego doszło, trudnił się różnymi pracami - zazwyczaj godził się na jakiekolwiek zajęcie związane z pilotowaniem. Transportowanie poczty, przewóz osób, spryskiwanie pól - oferował swe usługi każdemu, kto tylko zapewniał mu możliwość złapania za stery. Wykształcenie i doświadczenie z samolotami pozwoliło mu zdobyć pracę w zakładach Huff Daland Airplane Company. Wkrótce opuścił przedsiębiorstwo i założył własną firmę, konstruując swój pierwszy samolot - Doodlebug - który jednak nie spotkał się z zainteresowaniem rynku. Porażka zmusiła McDonnella do ponownego znalezienia pracodawcy; tym razem przyjęły go zakłady Glenn L. Martin Aircraft Company.
Po dziesięciu latach wynalazca znów spróbował szczęścia założył McDonnell Aircraft Corp., zajmując się głównie pracami nad silnikiem odrzutowym. Nowoczesne technologie lotnicze zainteresowały zarówno wojskowych, jak i cywilnych nabywców.  Samoloty McDonnela sprzedawały się w zadowalających ilościach. Przedsiębiorstwem zainteresowała się działająca na rynku od dłuższego czasu firma Douglas Aircraft Company. Połączyła się ona z zakładami McDonnella, tworząc McDonnell-Douglas Corp. w 1967 roku.
James Smith McDonnell zmarł w roku 1980. Przed śmiercią otrzymał m. in. najwyższe odznaczenia przyznawane przez USA za wybitne osiągnięcia naukowe, a także nagrodę za zasługi od NASA. Dzięki ciężkiej pracy i talentowi spełnił swoje marzenia. Silnie wpłynął na obecny kształt branży transportowej, a fakt, że możesz dziś kupić bilety do USA, na kurs do tego egzotycznego, oddalonego o tysiące kilometrów kraju, jest w dużej mierze jego zasługą.
W 1984 r. McDonnell Douglas rozszerzył swoją działalność się na helikoptery, kupując Helikoptery Hughes. Helicopters Hughes został spółką zależną początkowo i przemianowaną w McDonnell Douglas Systems Helikopter. Najbardziej udanych egzemplarzem był zaprojektowany AH-64 Apache helikopter bojowy. McDonnell Douglas połączył się z Boeingiem w sierpniu 1997 roku. 

09:44, archi-polis , Przewoźnicy
Link
wtorek, 18 lutego 2014

LondynLondyn jest stolicą Anglii i Wielkiej Brytanii oraz największym obszarem miejskim w Europie obok Moskwy i Paryża. Położony na rzeką Tamizą jest również jednym z największych miast świata pod względem obszaru jak i populacji mieszkańców (ok 8 mln ludzi w mieście Londyn). Już dwa tysiąclecia minęły od czasu jego stworzenia przez Rzymian. Przez wieki Londyn był częścią wielu ruchów i zjawisk w całej historii, w tym angielskiego renesansu, rewolucji przemysłowej, ożywienia stylu gotyckiego w architekturze sięgajacego roku 1740. Rdzeń miasta to część zwana Greater London będąca od czasów średniowiecznych obszarem administracyjnym, od co najmniej 19 wieku, nazwa "Londyn" dotyczyła też otaczajacej ją całej metropolii ( m.in.Tonbridge na wschodzie, Windsor na zachodzie). Dzisiaj Londyn jako miasto samo w sobie oraz będące centrum wielkiej aglomeracji jest światowym centrum wydarzeń finansowych, za sprawą giełdy zajmującej trzecie miejsce na świecie oraz zaufaniu banków mających tu kilkaset siedzib. Oprócz tego stało się miejsce rozwoju medialnego m.in poprzez gwiazdy muzyki i filmu które ukochały Londyn jako miejsce spotkań towarzyskich oraz wydarzeń rozrywkowych.Londyn w końcu jest bogaty w liczne neo-gotyckie zabytki i muzea przyciągające coraz wiekszą liczbę turystów.
Z głównych atrakcji turystycznych jest co wybrać ale napewno nie można ominąć:
Tower of London jeden z najbardziej znanych fortów świata pałac będący kiedyś budynkiem o wielu funkcjach np. więziennych i obronnych, wybudowany przez Wilhelma Zdobywce w 1078 roku. Znajdziemy tu m.in bezcenne klejnoty królewskie.
BIG BEN wieża dzwon i zegar w jednym czyli słynna neogotycka wieża w Pałacu Westminsterskim, powstała po remoncie Pałacu w 1834 roku, dzwon waży 13 ton a melodia, która jest wybijana co kwadrans pochodzi z Mesjasza Heaendla. Turyści chwalą sobie widoki z wieży obejmujące całą panoramę Londynu.
Katedra św. Pawła w Londynie, znajdziemy ją w dzielnicy City of London z daleka rozpoznać ją można po okazałej kopule ważącej blisko 700 ton. Odbywały sie tu liczne ceremonie brytyjskiej rodziny królewskiej. W katedrze jest kilka galerii, jedna z najbardziej znanych jest Galeria Szeptow słynna dzięki niezwykłej akustyce.
Tower Bridge, most zwodzony przecinający rzekę Tamize. Jest wizytówką Londynu, widokowy, w wieżach mostu znajduje sie muzeum gdzie dowiemy sie wiele o jego historii.Opactwo Westminsterskie leżące nad Tamizą skupia wiele budynków między innymi wieżę Big Ben, kościoł św.Małgorzaty oraz neogotycki Pałac Westminsterski będący do XVI wieku rezydencją królewska, dziś jest siedzibą Parlamentu. Znajdują sie tu groby królewskie oraz najwybitniejszych angielskich pisarzy, uczonych a także aktorów i polityków.Pałac Buckingham symbol Anglii, największy na świecie pałac królewski od początku XIX wieku jest rezydencją brytyjskiej rodziny kroleskiej. Pierwszym mieszkańcem był Książe Buckingham. Dziś jest także miejscem uroczystości państwowych oraz spotkań miedzynarodowych. Turyści mogą zwiedzić fragment Pałacu.Hyde Park założony w XVI wieku przez Henryka VIII, jeden z licznych parków królewskich w Londynie sięga 2,5 km2, podzielony na dwie części jeziorem Serpentine, dawniej miejsce wygłaszania kontrowersyjnych poglądów (K.Marks) dziś miejsce spotkań londynczyków.Galeria Tate Modern mieszcząca sie w starej elektrowni, stała sią narodowym muzeum sztuki wspołczesnej, znajdziemy tam m.in dziela Picassa oraz wielu innych wybitnych współczesnych malarzy.Muzeum Brytyjskie, stworzone przez Parlament Brytyjski w połowie XVIII wieku, dziś prezentowane są tam eksponaty dotyczące ludzkiej cywilizacji od czasów prehistorycznych do wspołczesności. Znajdziemy tam poplularne rzeźby z Parteonu, skarb Sutton Hoo , waze Portlanda, kamień z Rosetty oraz wiele innych.Londyn jest wielkim węzłem komunikacji drogowej, gdzie dojedziemy autokarem bądź samochodem. To także międzynarodowy węzeł komunikacji lotniczej. Kilkanaście tanich linii lotniczych a także tradycyjne linie lotnicze dowiozą nas na miejsce. Możemy skorzystać ze stron internetowych i wyszukać miejsca hotelowe, tanie noclegi a także skorzystać z wyszukiwarki połączeń autokarowych i zakupić bilety do Anglii tutaj polecam portal który ułatwi zakup środka transportu jakim jest autokar turystyczny. Możemy też wsiąść do jednej z tanich linii lotniczych jak Wizz Air, easyJet, Ryanair i w kilka godzin być już w samym centrum Londynu.

Tagi: Anglia
13:55, archi-polis , Podróże
Link
poniedziałek, 17 lutego 2014

Już niedługo zamiast ludzi, pasażerów oczekujących w kolejce do odprawy będą obsługiwały hologramy o imionach Holly i Graham(lotnisku Luton) oraz John i Julie(lotnisko w Manchesterze), które będą w kółko przypominały oczekującym o konieczności zdjęcia paska, wszystkich metalowych rzeczy itp. oraz poproszą o przejście przez wykrywacz metalu.Jeśli kupicie bilety lotnicze do Wielkiej Brytanii, będziecie mogli odetchnąć powietrzem przyszłości. Dwoje holograficznych "lotniskowych pomocników" - Holly i Graham - przeprowadzi Was przez kolejne etapy odprawy. Zawieszone w powietrzu sylwetki pracowników lotniska odtwarzają zaprogramowaną sekwencję instrukcji, przekazując podróżnym informacje dotyczące m. in. przygotowania bagażu do podróży. Czy takie rozwiązanie jest tylko zbędnym ozdobnikiem, którym wydaje się być na pierwszy rzut oka? Niekoniecznie. Hologramy przyciągając uwagę futurystycznym wyglądem zwiększają szansę, że pasażerowie czekający w kolejce wysłuchają instrukcji i zechcą się do nich zastosować. Ponadto urządzenia odciążają prawdziwych pracowników lotniska, wykonując najbardziej żmudne zajęcie. Daje to korzyści w postaci możliwości przekierowania obsługi do ważniejszych zadań, jak również zwiększa zadowolenie klientów z obsługi. Wirtualny pomocnik wszak nigdy się nie zmęczy, zawsze będzie w gotowości i każdego pasażera powita z uśmiechem.
Holograficzna pomoc jak na razie jest głównie ciekawostką, ale można już powiedzieć, że spełnia swoje zadanie. Technologia pozostaje jednak mocno ograniczona. Wirtualni pomocnicy stoją w jednym miejscu i nie reagują na zachowania pasażerów. To jednak pierwszy krok na długiej drodze do... no właśnie, do czego? Być może za kilka czy kilkanaście lat cyfrowi ludzie będą błyskawicznie sprawdzać nasz bagaż, a nawet przechadzać się między oczekującymi na boarding, sprawdzając czy klienci niczego nie potrzebują?
Rola wirtualnych pomocników może wzrastać z każdym rokiem - czy tak się stanie, zależy od tempa rozwoju technologii, jej ceny, a także tego, jak będą na nią reagować pasażerowie. Zawsze bowiem istnieje ryzyko, że "sztuczny człowiek" odstraszy zamiast zaciekawić; wolimy wszak kontakt z kimś, kto zrozumie nasze potrzeby, nawet jeśli nie będziemy potrafili wyrazić ich w sposób zgodny ze zrozumiałą dla maszyny instrukcją.
Czy w przyszłości hologramy staną się ważnym elementem każdego lotniska, czy świat szybko o nich zapomni? Dziś nie możemy tego jednoznacznie stwierdzić. Ważne jednak, że technologia pozwalająca na ich produkcję jest już w zasięgu ręki. Dowodzi to, że branża lotnicza jest jedną z sił napędowych komputeryzacji. Nic dziwnego, że samolot uznaje się za najbezpieczniejszy środek transportu na świecie - bardziej zaawansowane maszyny cywilne po prostu nie istnieją.

Tagi: lotnisko
08:13, archi-polis , Lotniska
Link
poniedziałek, 10 lutego 2014

Juliusz VernePodróże są tematem fascynacji setek milionów ludzi na świecie. Zamiłowanie to znał i rozumiał Juliusz Verne, słynny francuski pisarz, autor wielu znakomitych powieści przygodowych. Verne podróżował po świecie, jednak nie tak jak bohaterowie jego utworów.
Odwiedził 15 krajów w Europie i w basenie Morza Śródziemnego oraz odbył na statku SS „Great Eastern” jedną podróż przez Ocean Atlantycki do Stanów Zjednoczonych i Kanady. Jego dzieło zatytułowane "W 80 dni dookoła świata" pozwala porównać współczesne oraz dziewiętnastowieczne metody podróżowania.
W czasach, w których nie znano takich udogodnień życia jak latanie samolotem, wyprawy nigdy nie były łatwe ani krótkie i równie rzadko można było uznać je za zabawne. Aby okrążyć Ziemię, potrzebowano co najmniej trzech miesięcy, podczas których podróżowano z użyciem rozmaitych środków transportu. W takich warunkach jak dzisiejsze standardy, podróżował Phileas Fogg bohater powieści Verne'a, milioner z zamiłowaniem do hazardu. Dla wygrania zakładu, ma dokonać podróży dookoła świata. Wykonać to musi w czasie nie dłuższym niż 80 dni, podróż rozpoczął z Anglii i miał powrócić do Londynu korzystając przy tym z rozmaitych środków komunikacji.

Środkami transportu, które pozwoliły Fileasowi Foggowi poruszać się między takimi miejscami jak Kanał Sueski, Paryż, Turyn, Brindisz, Suez, Bombaj, Kalkuta, Singapur, Szanghaj, Jokohama, San Franciso, Chicago, Nowy Jork, Irlandia i Liverpool były głównie pociągi i statki wodne oraz balony. W porównaniu z osiągami dzisiejszych kolei oraz statków, były to pojazdy bardzo wolne i niezgrabne. I tutaj mogę polecić stronę 
zajmującą się wyszukiwaniem ciekawych ofert na podróże samolotem. Wynalazca Denis Papin osiągał maksymalną prędkość niecałych trzynastu kilometrów na godzinę, a zatem mógłby zostać prześcignięty przez każdego średnio wprawnego cyklistę. Nie był to również wehikuł bezpieczny zarówno ze względu na konstrukcję, jak i lekkomyślność marynarzy. Zdarzało się, że dumni ze swoich maszyn kapitanowie stawali do zawodów, podczas których zbyt gwałtownie przyspieszano. Kotły parowe nadęte do granic wytrzymałości nie wytrzymywały ciśnienia i wybuchały, zabijając wszystkich ludzi.
W przeciwieństwie do statków parowych, koleje w wieku XIX przeżywały okres boomu. Tworzyły się wielkie firmy, budujące niezwykle długie linie kolejowe w krajach uznawanych wciąż za nieokiełznane przez cywilizację. Na terenach indian w Stanach Zjednoczonych w Indiach czy na czarnym lądzie budowano linie przecinające dzikie tereny, dzięki którym można było szybko dostarczać pasażerów i zaopatrzenie do najdalszych wsi. Uległo to zmianie gdy pod koniec wieku zaczęto wprowadzać koleje elektryczne, jednak mimo tego nadal były to pojazdy stosunkowo powolne. Żadne z tych maszyn wodnych czy lądowych nie byłyby w stanie rywalizować z dzisiejszymi samolotami pasażerskimi, osiągającymi prędkość lotu 900 km/h, ani z pociągami pędzącymi ok. 300 km/h.
W książce w 80 dni dookoła świata widzimy jak trudno by żyć współczesnemu człowiekowi, na tle warunków z jakimi spotykamy się czytając jak że ciekawa powieść jak wygodnych czasach przyszło mu żyć. Jednakże, choć samoloty i szybkie koleje pozwalają na pokonywanie trudnych terenów w zawrotnym tempie czytając powieść Juliusza Verne trudno nie zamarzyć za taką wydawałoby się prawdziwą przygodą pełną niebezpieczeństw i wyzwań.

Tagi: podróże
09:42, archi-polis , Podróże
Link
sobota, 04 maja 2013

EasyJet 2 maja uruchomił swój pierwszy lot do Londyn Southend z Edynburga. Nowa trasa oznacza że linie EasyJet będą działać obecnie na czterech londyńskich lotniskach z maksymalnie 28 lotami łączących stolice Anglii.
EasyJet loty do Londyn Southend będzie prowadzone dni w tygodniu i staną się najszybszą trasą do Stratford i East London. 

Southend jest międzynarodowym portem lotniczym w powiecie Rochford w Essex. W latach 60 tych Southend był trzecim największym portem lotniczym w Wielkiej Brytanii. Pozostał w Londynie trzecim największym portem lotniczym pod względem obsłużonych pasażerów aż do końca 1970 roku, kiedy to rolę "trzeciego lotniska w Londynie" przeszedł do Stansted.

W marcu EasyJet dodania siódmy samolot na lotnisko i uruchomił sześć nowych tras w który ma zapewnić 140.000 dodatkowych odwiedzających do Szkocji.

Operacje handlowe są przewidywane do obsługi dwóch milionów pasażerów rocznie do 2020 roku. Nowy hotel Holiday Inn Southend została ukończony w październiku 2012 roku. Hotel oferuje 129 pokoi , 14 pokoi executive, sześć apartamentów i bar i taras na dachu .Jako jeden z pierwszych nowych operatorów do korzystania z nowych obiektów w ramach rozwoju w Southend , Aer Arran Regionalnego rozpoczęła dwa razy dziennie między Londynem i Irlandią w Galway i Waterford zarówno na wiosnę 2011 .

Bardzo blisko do Europy kontynentalnej do której można dojechać samochodem, autobusem czy też pociągiem w szybkim tempie a poza zatłoczonym Londynem przestrzeni powietrznej Southend jest wolny od przeludnienia zarówno na ziemi jak i w powietrzu ale to tylko krótki hop w sercu stolicy .

Lotnisko Londyn Southend ma fascynującą i różnorodną historię. Okresy ruchliwej działalności zostały następnie spokojnych lat i zagrożenia wyginięciem wiodących do obecnego nowego świtu z re inwestycjami, modernizacji i planów na ekscytującą przyszłość obsługującego Londyn Southend i bramy .

niedziela, 28 kwietnia 2013

Ethiopian Airlines w sobotę jako pierwszy przewoźnik wznowił przeloty pasażerów Boeingami 787 Dreamliner, które zostały uziemione trzy miesiące temu.
Lot z Addis Abeby do Nairobi był pierwszym rejsem od wycofania samolotów uziemione 787. Amerykańskie organy zatwierdziły nowy projekt baterii w zeszłym tygodniu.

Te błędy baterii wywołały obawy ewentualnego pożaru w powietrzu, na skalę światową Boeinga i nadszarpnęły reputację jego samolotu. Czekamy teraz na dostarczenie samolotów Dreamliner polskiemu przewoźnikowi który stracił na tym przedsięwzięciu jako dostawca usług i stracili tez pasażerowie. Oby ta awaria byłą ostatnią tak zachwalanego samolotu.



Tagi: dreamliner
19:46, archi-polis , Przewoźnicy
Link
wtorek, 16 kwietnia 2013

LM Royal Dutch Airlines rozpoczęła właśnie najbardziej niesamowity konkurs. Wkrótce po 22 kwietnia 2013 masz szansę wygrać bilet w kosmos z KLM. Gra jest prosta, ale nie zaszkodzi, też znajomość matematyki i znajomość fizyki. Aby poczuć smak tego, co w tym wszystkim chodzi, proponujemy obejrzeć film i polecieć w kosmos w 2014 roku. Więc jeśli jesteście zainteresowani podróżami kosmicznymi zgłoś się Claim your space in space with KLM. O co chodzi w samym konkursie. Oto, co się stanie. W ciągu mniej niż 11 dni, na 22 kwietnia KLM ma zamiar uruchomić dużej wysokości balon gdzieś na pustyni Nevada, który wyniesie czyjś bilet w kosmos. Balon będzie latał wysoko, pod wpływem sił natury, takich jak wiatr. Wtedy to osiągnie swój najwyższy punkt. Koniec podróży balonu jest pierwszym krokiem w konkursie. W tym dniu w powietrze wzbije się balon stratosferyczny, z bardzo cennym ładunkiem: biletem w kosmos. Aby mieć szansę na jego wygranie należy przewidzieć, na jaką maksymalną wysokość wzniesie się balon. Ten, kto będzie najbliżej rzeczywistego rozwiązania, wygra podróż życia: lot w kosmos. Jak można sobie wyobrazić, to nie będzie niski koszt lotu, jak już wspomniano, bilet będzie kosztował około 92,000 dolarów USD. Jest to kolejny powód, aby wziąć udział w konkursie, odkurzyć swoje szkolne podręczniki, można rozpocząć obliczanie wysokości i położenia. Więcej na space.klm.com

Tagi: klm
21:30, archi-polis , Przewoźnicy
Link
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6