Małe co nie co o podróżach i turystyce. Przede wszystkim linie lotnicze pasażerskie. Kto nie lubi latać samolotem.
Kategorie: Wszystkie | Lotniska | Podróże | Przewoźnicy
RSS

Podróże

poniedziałek, 27 października 2014

Nie jeden raz jechaliście autokarem na długich trasach. Wskazówki jak przetrwać te długie podróże i jak cieszyć się wakacyjnym wyjazdem.

Po pierwsze zawsze sprawdzaj ceny. Czasami trzeba zmienić autobusy i to nie jest zabawne taszcząc ogromną walizkę na lotniska lub dworca autobusowego i stanąć z nią w oczekiwaniu na następny autobus. Warto sprawdzić kilka portali będziemy mieć porównanie jak kształtują się ceny i co oferuje nam przewoźnik. Sprawdźmy czy możemy też dokupić ubezpieczenie. Polecam portal jak ten www.autokarowe-bilety.com.pl gdzie także porównasz oferty zakupu przewozów po całej Europie. Tam też ważne komunikaty.

Weź małą walizkę na kółkach z którą podejdziesz pod autobus a następnie weź małą torbę do autobusu. 

Jeśli to możliwe, podróżuj przez całą noc, aby zaoszczędzić czas na wakacje. Upewnij się, że masz spakowaną wygodną poduszkę pod szyję do wykorzystania w podróży. Jest to ogromna różnica dzięki temu możesz spać wygodniej. Jeśli nie masz poduszki przyda się zwinięta kurtka lub koszulka mogą działać tak samo dobrze.


Zapakuj przekąski. Autobus zatrzymuje się zazwyczaj na dworcach autobusowych i innych miejscach ale większość z nich jest drogo i mają bardzo ograniczony wybór jedzenia. Zapakuj pojemnik wypełniając przekąski takie jak jabłka, orzechy, mieszanych orzechów i nasion lub prostych kanapek. Upewnij się, że masz ze sobą napoje.

Zdejmij buty. Można spędzić dużo czasu w autobusie i zdejmując buty po prostu pozwalamy stopom nieco odpocząć. 

Wygodna odzież. Jak wspomniano powyżej, autobus robi kilka przystanków, więc warto rozprostować nogi. Po nocnej podróży zazwyczaj wychodząc z autokaru możemy zastać różną pogodę. Warto mieć kurtkę na deszcz oraz polar. Wygodne rzeczy pomagają czuć trochę mniej zmęczenie pod koniec podróży. 


Skorzystaj z bezprzewodowego dostępu do Internetu. Surfuj do syta. Są też gniazdka, dzięki czemu można ładować swoje urządzenia. 
Rozmawiać. Postaraj się rozmawiać z pasażerem. Kiedyś pamiętam poznałem osobę i rozmawialiśmy godzinami z panią z Paryża która dała mi swój adres e-mail, numer telefonu i adres. I oznajmiła że jak będę w Paryżu mogę ją odwiedzić.

I najważniejsza rzecz. Zawsze po wsiadaniu do autobusu podróżnego postaraj się zająć dwa miejsca jeśli to możliwe. Może się zdarzyć tak że na twojej trasie obok ciebie nie będzie nikogo. To świetna wiadomość. Wykorzystaj to by móc spać wygodnie.

Biorę często śpiwór. Jeśli nikomu nie przeszkadza rozkładam go w przejściu i idę spać. Zawsze to lepiej niż siedzieć na fotelu :) 

10:48, archi-polis , Podróże
Link
sobota, 02 sierpnia 2014

Nie lada atrakcja czeka na turystów wybierających się na wakacje na grecką wyspę Skiathos. Można zmierzyć się ze startującym samolotem :)

 

Poniżej przesyłamy link do filmu http://youtu.be/YRb-xF0RW-k

Tagi: Skiathos
09:43, archi-polis , Podróże
Link
wtorek, 27 maja 2014

Majestatyczne sterowce to jedne z najciekawszych maszyn w historii lotnictwa. Czym są, jak działają, do czego są wykorzystywane? Przyglądamy się burzliwym dziejom „latających cygar”.

Choć najpopularniejszym twórcą sterowców był Ferdynand von Zeppelin – niemiecki arystokrata, zmarły w roku 1917 to nie był on pierwszym inżynierem, który wykorzystał charakterystyczną konstrukcję.  Już w połowie XIX wieku wyposażone w śmigło balony wzbijały się w przestworza. Nie były to jednak maszyny w pełni dopracowane; w latach siedemdziesiątych owego stulecia wielu wynalazców głowiło się nad udoskonaleniem konstrukcji. Byli wśród nich Joseph Spiess i wspomniany już Zeppelin. Z dwojga konkurentów to właśnie ten drugi odniósł sukces, tworząc „latające cygaro” z podwieszoną gondolą dla załogi i podróżnych. Jego projekt był tak dobry, że wszystkie sterowce zwykło nazywać się od tej pory „zeppelinami”.

Zeppelin zrewolucjonizował branżę lotniczą, tworząc sztywną, trwałą konstrukcję statku powietrznego, stanowiącego przeciwieństwo balonów wykonanych z plastycznych materiałów. Szkielet sterowca powleczony był wytrzymałym materiałem, mieścił zaś wypełnione lekkim gazem komory, dzięki którym mógł unieść duże obciążenie. Dzięki zamontowaniu silnika i steru, pojazdem można było precyzyjnie manewrować. Nie była to najszybsza latająca maszyna, lecz z pewnością jedna z najbardziej efektownych.

Bilety na przeloty sterowcami stawały się coraz popularniejsze w latach trzydziestych, gdy samoloty nie mogły jeszcze pochwalić się zbyt dobrymi osiągami, ani nie oferowały równie wygodnych warunków podróży. Już wkrótce :cygara” miały jednak odejść w zapomnienie. Katastrofa modelu LZ-129, ochrzczonego mianem „Hindeburg”, wstrząsnęła opinią publiczną i przyczyniła się do szybkiego wycofania sterowców ze służby. W rzeczywistości nie była to tragedia o rozmiarach porównywalnych z wypadkami samolotów pasażerskich. Większość podróżnych przeżyła, a wiele ofiar zginęło w wyniku paniki i wzajemnego tratowania się przez uciekających pasażerów. Można jednak podejrzewać, że nawet gdyby Hindenburg bezpiecznie zakończył swój rejs do Ameryki, już wkrótce zostałby usunięty w cień na rzecz coraz szybszych i większych samolotów.

Wbrew pozorom sterowce do dziś mają wiele rozmaitych zastosowań; wykorzystywane są zwłaszcza w celach wojskowych, jak i przez instytuty meteorologiczne. Na Zachodzie popularne jest korzystanie zeppelinów w celach reklamowych, a w niektórych częściach świata świadczy się także krajoznawcze loty pasażerskie. 

14:38, archi-polis , Podróże
Link
wtorek, 18 lutego 2014

LondynLondyn jest stolicą Anglii i Wielkiej Brytanii oraz największym obszarem miejskim w Europie obok Moskwy i Paryża. Położony na rzeką Tamizą jest również jednym z największych miast świata pod względem obszaru jak i populacji mieszkańców (ok 8 mln ludzi w mieście Londyn). Już dwa tysiąclecia minęły od czasu jego stworzenia przez Rzymian. Przez wieki Londyn był częścią wielu ruchów i zjawisk w całej historii, w tym angielskiego renesansu, rewolucji przemysłowej, ożywienia stylu gotyckiego w architekturze sięgajacego roku 1740. Rdzeń miasta to część zwana Greater London będąca od czasów średniowiecznych obszarem administracyjnym, od co najmniej 19 wieku, nazwa "Londyn" dotyczyła też otaczajacej ją całej metropolii ( m.in.Tonbridge na wschodzie, Windsor na zachodzie). Dzisiaj Londyn jako miasto samo w sobie oraz będące centrum wielkiej aglomeracji jest światowym centrum wydarzeń finansowych, za sprawą giełdy zajmującej trzecie miejsce na świecie oraz zaufaniu banków mających tu kilkaset siedzib. Oprócz tego stało się miejsce rozwoju medialnego m.in poprzez gwiazdy muzyki i filmu które ukochały Londyn jako miejsce spotkań towarzyskich oraz wydarzeń rozrywkowych.Londyn w końcu jest bogaty w liczne neo-gotyckie zabytki i muzea przyciągające coraz wiekszą liczbę turystów.
Z głównych atrakcji turystycznych jest co wybrać ale napewno nie można ominąć:
Tower of London jeden z najbardziej znanych fortów świata pałac będący kiedyś budynkiem o wielu funkcjach np. więziennych i obronnych, wybudowany przez Wilhelma Zdobywce w 1078 roku. Znajdziemy tu m.in bezcenne klejnoty królewskie.
BIG BEN wieża dzwon i zegar w jednym czyli słynna neogotycka wieża w Pałacu Westminsterskim, powstała po remoncie Pałacu w 1834 roku, dzwon waży 13 ton a melodia, która jest wybijana co kwadrans pochodzi z Mesjasza Heaendla. Turyści chwalą sobie widoki z wieży obejmujące całą panoramę Londynu.
Katedra św. Pawła w Londynie, znajdziemy ją w dzielnicy City of London z daleka rozpoznać ją można po okazałej kopule ważącej blisko 700 ton. Odbywały sie tu liczne ceremonie brytyjskiej rodziny królewskiej. W katedrze jest kilka galerii, jedna z najbardziej znanych jest Galeria Szeptow słynna dzięki niezwykłej akustyce.
Tower Bridge, most zwodzony przecinający rzekę Tamize. Jest wizytówką Londynu, widokowy, w wieżach mostu znajduje sie muzeum gdzie dowiemy sie wiele o jego historii.Opactwo Westminsterskie leżące nad Tamizą skupia wiele budynków między innymi wieżę Big Ben, kościoł św.Małgorzaty oraz neogotycki Pałac Westminsterski będący do XVI wieku rezydencją królewska, dziś jest siedzibą Parlamentu. Znajdują sie tu groby królewskie oraz najwybitniejszych angielskich pisarzy, uczonych a także aktorów i polityków.Pałac Buckingham symbol Anglii, największy na świecie pałac królewski od początku XIX wieku jest rezydencją brytyjskiej rodziny kroleskiej. Pierwszym mieszkańcem był Książe Buckingham. Dziś jest także miejscem uroczystości państwowych oraz spotkań miedzynarodowych. Turyści mogą zwiedzić fragment Pałacu.Hyde Park założony w XVI wieku przez Henryka VIII, jeden z licznych parków królewskich w Londynie sięga 2,5 km2, podzielony na dwie części jeziorem Serpentine, dawniej miejsce wygłaszania kontrowersyjnych poglądów (K.Marks) dziś miejsce spotkań londynczyków.Galeria Tate Modern mieszcząca sie w starej elektrowni, stała sią narodowym muzeum sztuki wspołczesnej, znajdziemy tam m.in dziela Picassa oraz wielu innych wybitnych współczesnych malarzy.Muzeum Brytyjskie, stworzone przez Parlament Brytyjski w połowie XVIII wieku, dziś prezentowane są tam eksponaty dotyczące ludzkiej cywilizacji od czasów prehistorycznych do wspołczesności. Znajdziemy tam poplularne rzeźby z Parteonu, skarb Sutton Hoo , waze Portlanda, kamień z Rosetty oraz wiele innych.Londyn jest wielkim węzłem komunikacji drogowej, gdzie dojedziemy autokarem bądź samochodem. To także międzynarodowy węzeł komunikacji lotniczej. Kilkanaście tanich linii lotniczych a także tradycyjne linie lotnicze dowiozą nas na miejsce. Możemy skorzystać ze stron internetowych i wyszukać miejsca hotelowe, tanie noclegi a także skorzystać z wyszukiwarki połączeń autokarowych i zakupić bilety do Anglii tutaj polecam portal który ułatwi zakup środka transportu jakim jest autokar turystyczny. Możemy też wsiąść do jednej z tanich linii lotniczych jak Wizz Air, easyJet, Ryanair i w kilka godzin być już w samym centrum Londynu.

Tagi: Anglia
13:55, archi-polis , Podróże
Link
poniedziałek, 10 lutego 2014

Juliusz VernePodróże są tematem fascynacji setek milionów ludzi na świecie. Zamiłowanie to znał i rozumiał Juliusz Verne, słynny francuski pisarz, autor wielu znakomitych powieści przygodowych. Verne podróżował po świecie, jednak nie tak jak bohaterowie jego utworów.
Odwiedził 15 krajów w Europie i w basenie Morza Śródziemnego oraz odbył na statku SS „Great Eastern” jedną podróż przez Ocean Atlantycki do Stanów Zjednoczonych i Kanady. Jego dzieło zatytułowane "W 80 dni dookoła świata" pozwala porównać współczesne oraz dziewiętnastowieczne metody podróżowania.
W czasach, w których nie znano takich udogodnień życia jak latanie samolotem, wyprawy nigdy nie były łatwe ani krótkie i równie rzadko można było uznać je za zabawne. Aby okrążyć Ziemię, potrzebowano co najmniej trzech miesięcy, podczas których podróżowano z użyciem rozmaitych środków transportu. W takich warunkach jak dzisiejsze standardy, podróżował Phileas Fogg bohater powieści Verne'a, milioner z zamiłowaniem do hazardu. Dla wygrania zakładu, ma dokonać podróży dookoła świata. Wykonać to musi w czasie nie dłuższym niż 80 dni, podróż rozpoczął z Anglii i miał powrócić do Londynu korzystając przy tym z rozmaitych środków komunikacji.

Środkami transportu, które pozwoliły Fileasowi Foggowi poruszać się między takimi miejscami jak Kanał Sueski, Paryż, Turyn, Brindisz, Suez, Bombaj, Kalkuta, Singapur, Szanghaj, Jokohama, San Franciso, Chicago, Nowy Jork, Irlandia i Liverpool były głównie pociągi i statki wodne oraz balony. W porównaniu z osiągami dzisiejszych kolei oraz statków, były to pojazdy bardzo wolne i niezgrabne. I tutaj mogę polecić stronę 
zajmującą się wyszukiwaniem ciekawych ofert na podróże samolotem. Wynalazca Denis Papin osiągał maksymalną prędkość niecałych trzynastu kilometrów na godzinę, a zatem mógłby zostać prześcignięty przez każdego średnio wprawnego cyklistę. Nie był to również wehikuł bezpieczny zarówno ze względu na konstrukcję, jak i lekkomyślność marynarzy. Zdarzało się, że dumni ze swoich maszyn kapitanowie stawali do zawodów, podczas których zbyt gwałtownie przyspieszano. Kotły parowe nadęte do granic wytrzymałości nie wytrzymywały ciśnienia i wybuchały, zabijając wszystkich ludzi.
W przeciwieństwie do statków parowych, koleje w wieku XIX przeżywały okres boomu. Tworzyły się wielkie firmy, budujące niezwykle długie linie kolejowe w krajach uznawanych wciąż za nieokiełznane przez cywilizację. Na terenach indian w Stanach Zjednoczonych w Indiach czy na czarnym lądzie budowano linie przecinające dzikie tereny, dzięki którym można było szybko dostarczać pasażerów i zaopatrzenie do najdalszych wsi. Uległo to zmianie gdy pod koniec wieku zaczęto wprowadzać koleje elektryczne, jednak mimo tego nadal były to pojazdy stosunkowo powolne. Żadne z tych maszyn wodnych czy lądowych nie byłyby w stanie rywalizować z dzisiejszymi samolotami pasażerskimi, osiągającymi prędkość lotu 900 km/h, ani z pociągami pędzącymi ok. 300 km/h.
W książce w 80 dni dookoła świata widzimy jak trudno by żyć współczesnemu człowiekowi, na tle warunków z jakimi spotykamy się czytając jak że ciekawa powieść jak wygodnych czasach przyszło mu żyć. Jednakże, choć samoloty i szybkie koleje pozwalają na pokonywanie trudnych terenów w zawrotnym tempie czytając powieść Juliusza Verne trudno nie zamarzyć za taką wydawałoby się prawdziwą przygodą pełną niebezpieczeństw i wyzwań.

Tagi: podróże
09:42, archi-polis , Podróże
Link